De nye AMS-målerne for Norge kommer med en HAN (Home Area Network) port, hvor måleren kan sende ut data om øyeblikksverdier for effektuttak (kW), energiforbruk (kWh) og strøm- (A) og spenningsforhold (V). Den fysiske pluggen er en RJ45. Det elektriske grensesnittet er basert på MBUS-standarden, og applikasjonsprotokollen er basert på DLMS. Sistnevnte protokoll sender ut meldinger om nevnte strømstørrelser i form av OBIS-koder.
PI-900 konverterer måleren til en virtuel M-Bus-måler med sanntidsoppdatering. Dette er særdeles gunstig dersom data skal benyttes til styring, maksovervåkning eller egne energirapporter med høyoppløselige data. Som tidligere kan man hente inn data fra M-Bus, M-Bus Wireless og Modbus til samme gateway. Disse dataene kan man som vanlig distribuere videre i disse formatene:
– M-Bus Seriel/UDP/TCP
– Modbus RTU/TCP
– BACNET/IP*
– CSV til FTP
– HTTPPost *
– MQTT
Kræver licens, der vælges fra “Relaterede produkter”.









